Flixbus – recenze a hodnocení jedné z největších přepravních společností v Česku

FlixBus
FlixBus

FlixBus je německá značka provozující meziměstskou autobusovou dopravu po celé Evropě a také v USA. Společnost zahájila svůj provoz v roce 2013 po deregulaci německého trhu osobní přepravy a jedná se tedy o relativně mladého dopravce. FlixBus původně usiloval o zavedení nového dopravního prostředku jako „alternativní, spolehlivé a zelené“ cesty autem, spolujízdou, nebo s využitím německého státního železničního dopravce Deutsche Bahn. Po uvolnění trhu dálkové linkové autobusové dopravy ve Spolkové republice Německo však nakonec vsadil na autobusy.

Dne 13. února 2013 poprvé vyjel na silnice autobus s logem FlixBus a začala rychlá expanze nových linek, která trvá do dnešních dnů, byť Covidem byla lehce zpomalena a přibrzděna. Díky unikátní kombinaci technologického startupu, internetového podniku a klasického dopravce dokázali během krátké doby vybudovat největší síť dálkových autobusů v Evropě.

Dopravce provozuje také vlakovou dopravu v Německu pod značkou FlixTrain.

Flixbus recenze

Flixbus a zelené autobusy

Při cestování zelenými autobusy společnosti FlixBus si můžete vybrat z 400 000 autobusových spojů denně. V současnosti jsou v rychle se rozrůstající síti k dispozici autobusové spoje do více než 2 500 měst ve 35 evropských zemích. FlixBus nabízí bezpečné a pohodlné autobusy, které vás dovezou do vašeho vysněného cíle buď přes den nebo jedním z nočních autobusů – ve společnosti FlixBus usilují o to, aby byly autobusy přesně tam, kde je zrovna potřebujete a kam se rychle potřebujete přepravit.

Zelené autobusy přitom uspokojují nejvyšší požadavky v oblasti bezpečnosti a ekologie a nabízejí tak udržitelnou a pohodlnou alternativu individuální dopravy + zákazníkům poskytují nejvyšší stupeň komfortu.

Kam všude Flixbus jezdí?

Chystáte se procestovat nejzajímavější evropské metropole? Nasedněte do jednoho z autobusů FlixBus a za pár korun poznejte krásy BerlínaVídněAmsterdamuKodaně nebo Curychu. A co takhle vyrazit si s kamarádkami na nákupy do Milána? Nebo na romantický víkend ve dvou do Drážďan? Pozorně sledujte jejich www stránky – tímto výčet cílových destinací rozhodně nekončí.

Také pro milovníky přírody má FlixBus co nabídnout. Jejich autobusy vás dovezou do německých, rakouských, švýcarských a italských Alp, kde můžete načerpat čerstvého vzduchu během horské túry a nebo jen obdivovat pohled na nejvyšší evropská pohoří. Pro cestovatele, kteří mají rádi vodu a pláže, nabízí autobusové linky na krásná pobřeží Baltského a Severního moře. Vyberte si jednu z početných autobusových zastávek na severu Německa, třeba Sellin na Rujáně a objevte široké písečné pláže a borové lesy tohoto ostrova.

Jak zakoupit Flixbus jízdenku?

Naplánovat svou cestu nikdy nebylo tak snadné a bez stresu: jízdenku lze zakoupit online přes webovou stránku, kde jsou také k dispozici veškeré informace o cestování autobusem FlixBus, skrze jedno z jejich partnerských prodejních míst nebo přímo u řidiče autobusu. Pokud máte ohledně své nadcházející cesty jakékoli dotazy, pročtěte si důkladně jejich FAQ, nebo jim jednoduše zavolejte, 112 567 však to znáte… :-)

Flixbus autobusy to je pohodlí a dochvilnost na silnici

Na palubě autobusu, kde máte garantované pohodlné sedadlo po celou dobu jízdy, si můžete zakoupit levné nápoje a občerstvení. V každém dálkovém autobuse je také zdarma k dispozici Wi-Fi, díky které můžete po celou dobu jízdy sledovat filmy, poslouchat hudbu, nebo jenom relaxovat při surfování na internetu. Ve všech autobusech jsou samozřejmostí zásuvky, takže se vašemu laptopu, tabletu, nebo smartphonu nevybije baterie ani na dlouhých cestách!

Ušetřit při cestování se společností FlixBus je relativně snadné a to díky tvrdému konkurenčnímu boji na silnici i železnici, který, až do příchodu covidu, v Evropě naplno probíhal. Konkurenceschopné ceny autobusových jízdenek mají příznivý vliv na obsah vaší peněženky a dochvilné a pohodlné autobusy FlixBus zase šetří vaše nervy. A navíc je cestování autobusem také šetrné k životnímu prostředí – emise CO2 ze všech autobusových cest jsou kompenzovány skrze FlixBus proogram na ochranu životního prostředí.

Vznik společnosti FLIXBUS

U vzniku společnosti FLIXBUS stáli 3 mladí muži. Jednalo se o 2 spolužáky – inženýra André Schwämmleina a informatika Daniela Krausse a Kraussova pracovního kolegu Jochena Engerta. Všichni již měli pracovní zkušenosti z velkých technologických společností a ani podnikání jim nebylo úplně cizí. Společně správně zanalyzovali, že uvolnění německého dopravního trhu jim přinese příležitost, která se již nemusí opakovat. V roce 2011 založili společnost GoBus a postupně se připravovali na možné uvolnění trhu.

FlixBus zakladatelé společnosti
FlixBus – zakladatelé společnosti

Když uvolnění v roce 2013 opravdu přišlo, tak byli připraveni a 13. února 2013 na německé silnice vyjeli jejich první autobusy, avšak již pod nový názvem FlixBus. V té době ještě s jinou grafikou a především modrou barvou. Svůj provoz začínali se spoji mezi MnichovemNorimberkem a Erlangenem. Do konce roku již vytvořili napříč celým Německem síť svých spojů. K tomu, aby zvládli takto raketový start bylo potřeba peněz. Ty jim zajistily rozsáhlé investice od společnosti Daimler, v kooperaci se společností Holtzbrinck Ventures.

Z Německa do celé Evropy

Nově otevřený trh nabízel možnosti všem, ale i tak začalo být na trhu autobusové dopravy brzo těsno. Dopravci, zajištěni výraznými investory, kteří ale obvykle požadovali neustálý růst tržeb, se pustili do cenové války. Ceny za jízdné dosáhly takové úrovně, že dopravci již nedokázali být ve zisku. Menší dopravci začali postupně končit. Problémy s financemi začínal mít i FlixBus. Objem cestujících sice rostl, ale ziskový nadále nebyl. Zakladatelé se však rozhodli byznys nevzdat a začali s hledáním dalšího investora.

Novým investorem se stala společnost General Atlantic. Právě díky její investici došlo na začátku roku ke spojení FlixBusu se silnějším konkurentem – společností MeinFernbus. Tato společnost provozovala spoustu linek svými autobusy zelené barvy, s bílým názvem společnosti. Po krátké epizodě, kdy byly používány oba názvy spojených společností (název byl MeinFernbus Flixbus), došlo k ustálení jen na názvu FlixBus. Grafický jazyk společnosti se ustálil na jednoduchém základu, tedy jasné zeleno-oranžové barvě v kombinaci s bílými nápisy. Tato jednoduchá grafika je přesně tím co si dnes člověk představí, když se řekne slovo FlixBus. Převzato bylo i motto – Fahr grün!

Vznik největší autobusové sítě v Evropě

Díky výrazné finanční podpoře investorů již v roce 2016 spojené společnosti přepravily přes 20 milionů cestujících a růst pokračoval dále. I díky převzetí svých konkurentů FlixBus postupně obsadil svými linkami většinu států Západní Evropy. V domácím Německu zaujímá dominantní postavení a patří mu tak více než 90 % německého autobusového trhu. Koncem roku 2018 FlixBus spolupracoval s více než 320 dopravními partnery s 8000 řidičů, kteří řídí přes 2000 autobusů po 30 zemích Evropy. Každý den na skoro 300 000 spojů přepraví tisíce cestujících mezi 1800 destinacemi.

Úspěch FlixBusu je založen na digitalizaci tradičního dopravního prostředku. Nový způsob cestování je umožněn díky technologickým inovacím, jako je systém rezervace a prodeje lístků – aplikace FlixBus – udávající nový směr, bezplatné připojení Wi-Fi na palubě autobusů nebo živé sledování autobusů pomocí GPS. Díky inteligentnímu plánování sítě a dynamickému cenovému managementu je zákazníkům předkládána vždy ta nejlepší možná nabídka v rámci bus trhu.

FlixBus také využívá úzká partnerství se středně velkými podniky v každé zemi, kde působí. Za zelený vozový park společnosti odpovídají regionální autobusoví partneři – častokrát rodinné podniky s desítkami let zkušeností. Inovace, duch start-upu a silná mezinárodní značka se tak prolínají s kvalitou, která staví na tradici.

FlixBus v Česku

V roce 2016 FlixBus rozšířil svoji síť i do České republiky. Postupně začal nabízet různá spojení s okolními státy, především však s Německem. V polovině roku 2015 vstoupil FlixBus v ČR i na trh vnitrostátní dopravy. Začal nabízet linky z Prahy do Brna, Plzně či Českých Budějovic. V Praze vzniklo nové středisko pro expanzi do Střední Evropy a Východní Evropy. Brzy přibyla spojení třeba na Slovensko, či do Chorvatska. I v České republice zaznamenává úspěch a nadále se rozvíjí.

FlixBus zkušenosti, hodnocení a diskuze
FlixBus zkušenosti, hodnocení a diskuze

Česko však má jednu z nejlepších a nejrozvinutějších sítí autobusové a celkově veřejné dopravy. Svou pozici si tak musí FlixBus tvrdě dobývat dlouhodobou cenovou válkou. Největším konkurentem FlixBusu v Česku je společnost RegioJet českého podnikatele Radima Jančury (RegioJet vznikl sloučením firem kolem Student Agency). Nejdůležitější místní partner FlixBusu je autobusová společnost Umbrella bývalého českého fotbalisty Pavla Steinera. Postupně však získává i další partnery, například společnost ICOM.

FlixBus zkušenosti a hodnocení

A jaké jsou vaše zkušenosti se společností FlixBus, dovezla vás na místo určení ve správný čas? Jak jste se cítili během cesty v autobuse, měli jste veškerý komfort a pohodlí, kterým se společnost chlubí na svých webových stránkách? Udělte firmě FlixBus hodnocení a rozpoutejte diskuzi dole pod touto FlixBus recenzí, díky lidi! :-)

KOMENTÁŘE

Napište komentář
Zde napište Vaše jméno

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..