Podnikatelem roku 2016 se stal Petr Chmela, spolumajitel společnosti Tescoma

0
121
Podnikatel roku 2016 - Petr Chmela, společnost Tescoma
Podnikatel roku 2016 - Petr Chmela, společnost Tescoma

Držitelem prestižního ocenění EY Podnikatel roku 2016 České republiky se stal Petr Chmela, spoluzakladatel a spolumajitel společnosti TESCOMA s.r.o.

Trofej pro vítěze si převzal v úterý 28. února večer v pražském paláci Žofín z rukou 1. místopředsedy vlády pro ekonomiku a ministra financí České republiky Andreje Babiše, Zdeňka Pelce, předsedy poroty, EY Podnikatele roku 2015 České republiky, předsedy představenstva a majitele společnosti GZ Media, a.s. a Magdaleny Souček, vedoucí partnerky společnosti EY, která soutěž v České republice letos pořádala již posedmnácté.

Titul EY Technologický podnikatel roku 2016 získal Martin Trtílek, ředitel a majitel společnosti PSI (Photon Systems Instruments), spol. s r.o. a EY Začínajícím podnikatelem roku 2016 se stal Josef Průša, jednatel a majitel Prusa Research s.r.o.

Poprvé v historii soutěže byla udělena Cena České televize za podnikatelský přínos kultuře a umění, jejími prvními držiteli se stali manželé Radana a Jiří Waldovi. Trofej EY Společensky prospěšného podnikatele roku 2016 si odnesli Tomáš Masopust a Gabriela Štěpánková z organizace Portus Praha. Letos byla taktéž udělena cena poroty za celoživotní přínos v oblasti společenské prospěšnosti Haně Malinové, ředitelce a zakladatelce organizace ROZKOŠ bez RIZIKA, z. s. Soutěž o nejlepší podnikatelský příběh 2016, který vybrali čtenáři MFDNES a Idnes.cz, vyhráli manželé Jaroslav a Martina Kotasovi, majitelé společnosti Bezlepík s.r.o.

„Je to až neuvěřitelné, opravdu jsem to nečekal. O to víc si ocenění vážím a s pokorou ho přijímám. Je určitě velkým povzbuzením pro všechny naše zaměstnance z TESCOMY, kteří už 25 let posunují firmu dopředu. Velká gratulace patří také mému nejlepšímu kamarádovi a spoluzakladateli firmy Jiřímu Vaculíkovi,“

sdělil své bezprostřední dojmy vítěz Petr Chmela.

EY podnikatel roku 2016 - Andrej Babiš, Petr Chmela, Magdalena Souček
EY podnikatel roku 2016 – Andrej Babiš, Petr Chmela, Magdalena Souček

Andrej Babiš, 1. místopředseda vlády pro ekonomiku a ministr financí České republiky, Petr Chmela, spolumajitel společnosti TESCOMA., vítěz 17. ročníku soutěže a držitel titulu EY Podnikatel roku 2015 České republiky, Magdalena Souček, vedoucí partnerka pořadatelské společnosti EY v ČR a v části regionu střední a jihovýchodní Evropy.

„Sedmnáctý ročník soutěže EY Podnikatel roku nás opět utvrdil v tom, že Česká republika je plná skvělých podnikatelských osobností a že baťovská tradice u nás stále žije. Zlínský kraj patřil letos jednoznačně k nejsilněji zastoupeným regionům a byli z něj vybráni hned tři z pěti finalistů soutěže. Je to poprvé v historii, kdy tři finalisté pocházejí ze stejného kraje. Co se týče vítěze, lepší příklad toho, že i v dnešní době lze kráčet v Baťových stopách, asi nelze najít. Petr Chmela je velkým patriotem, firma pomáhá rozvoji regionu, ale její úspěch není limitován hranicemi. TESCOMA dnes patří mezi světové výrobce kuchyňských potřeb a výrobky firmy lze najít v obchodech a kuchyních po celém světě,“

říká Magdalena Souček, vedoucí partnerka EY v České republice a v části regionu střední a jihovýchodní Evropy, a dodává:

„Věřím, že vítěz Petr Chmela bude skvěle reprezentovat Českou republiku na celosvětovém finále v Monte Carlu a že jeho příběh osloví mezinárodní porotu stejně jako nás.“

Podnikatel roku 2016 - Petr Chmela
Podnikatel roku 2016 – Petr Chmela

Petr Chmela, spolumajitel TESCOMA s.r.o., vítěz 17. ročníku soutěže a držitel titulu EY Podnikatel roku 2016 České republiky, Andrej Babiš, 1. místopředseda vlády pro ekonomiku a ministr financí České republiky, Zdeněk Pelc, majitel GZ Media, a.s., předseda hlavní poroty soutěže a EY Podnikatel roku 2015 České republiky, Magdalena Souček, vedoucí partnerka pořadatelské společnosti EY v ČR a Marek Eben, moderátor večera

„Soutěž EY Podnikatel roku patří k mým oblíbeným. Jsem proto velmi rád, že finalisté této prestižní soutěže budou moci využívat po dobu tří měsíců naše nové vozy BMW řady 5. Oslava podnikatelského úspěchu a inspirativních podnikatelských příběhů je svátkem, u kterého nemůžeme chybět. Mezi podnikateli je řada majitelů našich vozů a partnerství se soutěží EY Podnikatel roku je tak pro nás přirozenou volbou,“

říká Harald Hölzl, generální ředitel společnosti BMW Group Česká republika, oficiálního vozu soutěže EY Podnikatel roku 2016.

Profil vítěze podnikatele roku 2016, Petra Chmely

Petr Chmela – TESCOMA s.r.o.

EY Podnikatel roku 2016 České republiky
EY Podnikatel roku 2016 Zlínského kraje

„Klíčové je mít motivovaný tým.“

Podnikatel roku 2016 - Petr Chmela, společnost Tescoma
Podnikatel roku 2016 – Petr Chmela, společnost Tescoma

Petr Chmela, vítěz 17. ročníku soutěže a držitel titulu EY Podnikatel roku 2016 České republiky (a také EY Podnikatel roku 2016 Zlínského kraje)

Lepší příklad toho, že i v dnešní době lze kráčet v Baťových stopách, asi nelze najít. Petr Chmela se svým společníkem a kamarádem Jiřím Vaculíkem by svému vzoru jistě dělali radost.

Společnost TESCOMA

Jejich společnost TESCOMA patří mezi světové výrobce kuchyňských potřeb. Jsou jedničkou na českém a slovenském trhu, ale přední pozici si vybudovali také ve světě. Stěžejními zahraničními trhy jsou pro ně Itálie, Rusko a Slovensko. V zahraničí mají tisíce prodejen – najít je lze ve světových metropolích, expandují ale i do Číny a rozvojových zemí. Obchodní pobočky mají v 7 evropských zemích a v Číně a z exportní centrály v Itálii vyvážejí do více než 100 zemí světa. Šikovné a kvalitní pomocníky s logem TESCOMA lze koupit i v e-shopech a tak jsou dnes již v kuchyních napříč kontinenty.

Majitelé TESCOMY jsou ale hrdí patrioti. Zlín je dodnes sídlem společnosti, jejím srdcem a současně světovou centrálou. Se svým společníkem se Petr Chmela poznal už ve 14 letech díky společnému velkému koníčku – hudbě. Oba vystudovali konzervatoř, před revolucí byli dokonce pozváni jako kapela i do České televize. Už tenkrát věděli, že chtějí dobýt svět. Jen ještě netušili, že to nebude s kapelou, ale v úplně jiném oboru, s TESCOMOU.

Historie značky Tescoma

Historie dnes světové značky TESCOMA se začala psát v roce 1992 v malé garáži ve Zlíně. Petr a Jiří odtamtud prodávali spořiče vody a později elektro a bílou techniku. K tomu, co dělá firma dnes, vedla ale ještě dlouhá cesta. Na světových veletrzích si všimli zájmu o nádobí a doplňky do kuchyně. I když tenkrát ještě nebyly domácí vaření a kuchařské televizní hvězdy takovým hitem jako dnes, věřili, že tento obor má budoucnost. A intuice je nezklamala. Začali skokově růst, první rok neprodali ani za milion a další roky už měla firma obrat 30 milionů a postupně od 500 milionů až k dnešním více než 2 mld. Kč ročně.

Povahově jsou oba společníci TESCOMY úplně jiní a proto jim to tak skvěle funguje. Jiří je trpělivější, vyvíjí s týmem produkty a čeká až výrobek dozraje, aby byl opravdu dobrý a Petr ho pak chce mít na trhu „za dva dny prodaný“. Oba jsou ale nadšenci a perfekcionisté.

Petr Chmela je také velmi rád, že jejich e-shop funguje na bázi sociálního podnikání – spravují ho hendikepovaní lidé, kteří podle něj práci dělají mnohdy lépe než ostatní. Za úspěchem TESCOMY stojí dle jeho názoru práce celého týmu. Bez týmu motivovaných lidí, jejich nadšení i touhy vše posouvat dál, by TESCOMA ani on dnes nebyli tam, kde jsou.

TESCOMA je podle Petra Chmely právě o nadšení, nápadech a inovacích. Potřeby do kuchyně nejen prodávají, ale ve vlastním Design centru také vyvíjejí a testují. Řada výrobků nese označení světový patent, výrobky TESCOMA dostávají prestižní světová ocenění, např. Red Dot Design Award, Good Design Award v americkém Chicagu, SOLUTIONS! nebo cenu odborné poroty na největším evropském veletrhu Ambiente ve Frankfurtu nad Mohanem.

EY podnikatel roku 2016 - všichni vítězové na podiu
EY podnikatel roku 2016 – všichni vítězové na podiu

Finalisté a vítězové 17. ročníku soutěže EY Podnikatel roku s Andrejem Babišem, místopředsedou vlády pro ekonomiku a ministrem financí České republiky,Zdeňkem Pelcem, předsedou hlavní poroty soutěže EY, majitelem GZ Media, a.s., a EY Podnikatelem roku 2015 České republiky a Magdalenou Souček, vedoucí partnerkou pořadatelské společnosti EY v ČR

Finalisté soutěže EY Podnikatel roku 2016

Finalisty soutěže EY Podnikatel roku se kromě vítěze stali:

  • Miroslav Jelínek, Strojmetal Aluminium Forging, s.r.o.
  • Jiří Konečný, ELKO EP Holding, SE
  • Jiří Rosenfeld, Slovácké strojírny, akciová společnost
  • Martin Trtílek, PSI (Photon Systems Instruments), spol. s r.o.

Držitelem titulu EY Technologický podnikatel roku 2016 (a také finalistou soutěže a držitelem krajského titulu EY Podnikatel roku 2016 Jihomoravského kraje) je Martin Trtílek z PSI (Photon Systems Instruments), spol. s r.o.

Jeho firma PSI se zaměřuje na výrobu a vývoj měřicích zařízení určených na výzkum rostlin, řas a sinic. Prodává měřící a regulační techniku pro biologii a vyrábí fluorimetry. Společnost má velký záběr od vědeckých přístrojů pro univerzity, výzkumná pracoviště a velké firmy až po praktické přístroje pro drobné zemědělce. Během 20 let existence vyvinuli několik unikátních zařízení, která následně zařadili do sériové výroby.

Kvalitu těchto přístrojů dokazuje jejich využití ve výzkumných pracovištích nejprestižnějších světových univerzit, jako jsou Cambridge, Oxford, Standford, Princeton, Barclay, nebo UCLA. Jedná se předně o přístroje na výzkum fotosyntézy, dále pak bio paliv či vývoj nových léčiv z řas a sinic. Světově unikátní je např. jejich přístroj na detekci jednotlivých buněk v balastní vodě (voda použitá k stabilitě lodi) Balast Water Pen. V PSI vyrábějí také přístroje, které jsou používány v běžné praxi, jako např. WinePen, přístroj na neinvazivní měření obsahu cukru a antioxidantů ve víně.

Začínajícím podnikatel roku 2016 se stal Josef Průša

Josef Průša, majitel Prusa Research s.r.o., získal titul EY Začínající podnikatel roku 2016. Od svých 19 let navrhuje a staví 3D tiskárny a je považován za jednoho z největších talentů v oboru. V pražském Karlíně vznikají přístroje, které patří ve 3D tisku mezi nejlepší na světě. Start-up Prusa Research dnes vyrábí i3 tiskárnu, která je nejpoužívanější tiskárnou na světě a s Prusa i3 MK2 vyhrál ocenění pro nejlepší 3D tiskárnu na světě. Sází na jednoduchost, uživatelskou přívětivost a přijatelnou cenu. I když se jedná o špičkové přístroje, nijak je nepatentuje. Do budoucna by chtěl portfolio výrobků dále významně rozšířit. Chce stavět firmu, která zde bude i za dalších padesát let.

Společensky prospěšnými podnikateli roku 2016 jsou Tomáš Masopust a Gabriela Štěpánková

Společnost EY ve spolupráci s mezinárodní organizací zaměřenou na podporu sociálních inovátorů Ashoka také vyhlásily již jedenácté držitele titulu EY Společensky prospěšný podnikatel roku 2016, který získali Tomáš Masopust a Gabriela Štěpánková z Portus Praha. Portus Praha je přístavem pro lidi s mentálním postižením, který jim umožňuje důstojně bydlet, pracovat, rozvíjet se a svobodně žít spolu s ostatními běžný život. Od prvního ročníku v roce 1999 organizace stojí za celostátní benefiční kampaní AKCE CIHLA, která z původně pražské sbírky expandovala do řady měst v celé republice.

Pilířem je prodej benefičních cihel přímo v ulicích měst. Díky penězům ze sbírky vybudoval Portus Praha od počátku svého působení dva objekty chráněného bydlení s celoročním provozem a sociálně-terapeutickou dílnu na Slapech. Lidé s mentálním postižením zde naleznou trvalý domov, potřebné zázemí a nutné speciální služby. Sociálně terapeutická dílna na Slapech zase umožňuje dospělým lidem s mentálním postižením získávat a rozvíjet pracovní a sociální dovednosti, které zvyšují jejich šance na uplatnění na otevřeném trhu práce i v běžném životě. V roce 2011 se podařilo zakoupit pozemek v Davli a začít se stavbou sociálního podniku, ve kterém dnes nakládají sýry a utopence pod značkou Dobroty s příběhem. Výrobky je možné si objednat i přes e-shop či zakoupit přímo v Davli v jejich rychlém občerstvení.

Cena poroty za celoživotní přínos v oblasti společenské prospěšnosti

Letos byla taktéž udělena Cena poroty za celoživotní přínos v oblasti společenské prospěšnosti Haně Malinové, ředitelce a zakladatelce organizace ROZKOŠ bez RIZIKA, z. s. Posláním organizace je především zmenšit sociální a zdravotní rizika nejen u žen pracujících v sexbyznysu, ale následně i u širší populace. ROZKOŠ bez RIZIKA ročně osloví 4 000 klientek a provede kolem 3 000 testů na HIV a více než 2 800 testů na syfilis. A to jsou jen přímí klienti, resp. klientky jejich služeb. Každá z nich má v průměru 10–15 zákazníků týdně. Takže nepřímo ROZKOŠ bez RIZIKA ovlivňuje skoro milion osob v České republice. R-R nabízí i testování veřejnosti. Ročně využije jejich nabídky testování na HIV 500–600 osob. ROZKOŠ bez RIZIKA se nestará však jen o tělesné zdraví žen poskytujících placené sexuální služby, ale snaží se jim spolu s týmem pracovnic pomáhat při řešení osobních, rodinných a pracovních problémů. 1. dubna 2017 oslaví organizace R-R čtvrtstoletí své úspěšné existence.

Projekt mobilní ambulance R-R je v prevenci HIV velmi úspěšný, a proto jej Hana Malinová předala i na Ukrajinu a do Zimbabwe. Je uznávanou socioložkou a autorkou či poluautorkou řady publikací a odborných článků. Realizovala také výzkumy věnované životním etapám sexuálních pracovnic či násilí uplatňovanému vůči nim a zkoumala jejich názory na navrhovanou právní úpravu prostituce v České republice.

Cena České televize – Podnikatelský přínos kultuře a umění

Poprvé v historii soutěže byla udělena Cena České televize – Podnikatelský přínos kultuře a umění, jejímiž prvními držiteli se stali manželé Radana a Jiří Waldovi, jednatelé a majitelé společnosti WALD Press, s.r.o. Již od začátku podnikání věděli, že se chtějí věnovat také filantropii. Mají pět dětí a není jim lhostejné, kde a jak žijí a v jaké společnosti. Během let podpořili řadu charitativních projektů v kulturní, zdravotní a sociální oblasti. Za jednu ze svých srdcových záležitostí považují podporu umění. Do dnešního dne věnovali na filantropii přibližně 40 mil. Kč. S širší podporou začali po ničivých povodních na Moravě. V roce 2002 pak zahájili jeden ze svých klíčových projektů UMĚNÍM KE SVOBODĚ.

Projekt byl původně určen pro děti z dětských domovů a byl zaměřený na podporu jejich sociálního cítění a rozvoj jejich kreativity a tvůrčí fantazie. Jejich stěžejním autorským projektem je ORBIS PICTUS PLAY, unikátní mezinárodní projekt putovních výstav a doprovodných akcí. Základem projektu jsou interaktivní expozice Brána do světa tvořivé lidské fantazie, Labyrint světla, Leporelohra a PLAY inspirované dílem Jana Amose Komenského Labyrint světa a ráj srdce. Vychází ze známého “škola hrou” a nabízí návštěvníkům přes 60 interaktivních objektů. Výstavy se připravují podle umělecké koncepce renomovaného umělce Petra Nikla ve spolupráci s dalšími českými a zahraničními umělci.

Projekt k dnešnímu dni navštívily v rámci 80 výstav již téměř 3 miliony návštěvníků po celém světě. Aktuální plán sahá až do roku 2023, kdy bude v nizozemském Naardenu prezentována výstava u příležitosti 400. výročí dokončení díla Jana Amose Komenského Labyrint světa a ráj srdce, který se stal inspirací projektu. Projekt Orbis Pictus PLAY získal řadu ocenění a měl rozsáhlé mediální pokrytí včetně CNN a The New York Times. Dalším projektem Waldových je časopis SANQUIS. Původně se zaměřoval na téma zdraví a zdravého životního stylu, v současnosti především na umění. Sanquis si rychle vydobyl pověst kvalitniho a prestižniho časopisu pro milovníky kultury. O elektronickou podobu časopisu, resp. jeho archivaci, pečuje nyní Národní knihovna ČR. Waldovi podporují také SANQUIS JUNIOR, který vytvařeji „mladí novináři“ ve věku od 10 do 18 let.

Cenu čtenářů MF DNES a iDNES.cz za Nejlepší podnikatelský příběh roku 2016

Cenu čtenářů MF DNES a iDNES.cz za Nejlepší podnikatelský příběh roku 2016 obdrželi manželé Jaroslav a Martina Kotasovi ze společnosti Bezlepík s.r.o. Firma Bezlepík se zabývá výrobou a prodejem výhradně bezlepkového sortimentu. Jsou v ČR jedineční v tom, že současně denně vyrábějí a prodávají bezlepkové pekařské, cukrářské, gastronomické a lahůdkářské produkty. V jejich “jídelně, pekárně a cukrárně v jednom” si lze pochutnat na čerstvých teplých hotových jídlech, pečivu, dortech, ale i fresh džusech a koktejlech. V nabídce nechybí ani hamburgery, bagety či chlebíčky.

Základem jejich dalšího růstu jsou trvanlivé výrobky. Bezlepková kobliha, to je pro ně zásadní kapitola, kterou když prý zvládnou, otevře se jim trh v Evropě i ve světě. Celiak musí celoživotně počítat s naprostým vyloučením obilovin. Celiakie je nevyléčitelná a jediná v dnešní době známá možnost její léčby spočívá v dodržování bezlepkové diety. Ta přitom patří k těm nejpřísnějším. Zákazníky firmy manželů Kotasových nejsou však jen celiaci. Stále více lidí si bezlepková jídla kupuje bez toho, že by museli. Tento celosvětový trend oslovuje spoustu nadšenců vyznávajících zdravý životní styl. Jejich podnikatelská vize je služba veřejnosti srdcem, myslí, duší, v duchu empatie a důvěry. Podporují klub celiaků pro Ostravu a Moravskoslezský kraj a také mládežnický oddíl stolního tenisu. Do budoucna plánují realizaci projektu multifunkční sportovní arény pro širokou veřejnost včetně hendikepovaných občanů.

______________________________________________________________

Partneři soutěže EY Podnikatel roku 2016

Oficiálním vozem soutěže EY Podnikatel roku 2016 je BMW Group Česká republika.

Pro potřeby soutěže dodala BMW Group Česká republika celkem 15 automobilů různých modelových řad. Pro celostátní vítěze soutěže EY Podnikatel roku je navíc připraveno celkem pět nových modelů BMW řady 5. Tato vozidla budou moci finalisté soutěže používat po dobu tří měsíců zdarma.

Partnery soutěže jsou společnosti Raiffeisenbank a Swiss Life Select. Image partnerem projektu je společnost Marco Mirelli. Hlavním spoluorganizátorem je deník MF DNES a iDNES.cz. Hlavním mediálním partnerem je Česká televize, mediálními partnery soutěže jsou magazín Forbes a týdeník Euro. Soutěž podporují agentura CzechInvest a organizace Ashoka. Soutěž se koná pod záštitou Hospodářské komory České republiky a Svazu průmyslu
a dopravy ČR.

_______________________________________________________________

Porota se při rozhodování řídila mezinárodně platnými pravidly. Mezi hlavní kritéria hodnocení patří strategická orientace, globální dosah a samozřejmě finanční výsledky podniku, které jsou jasným ukazatelem zdraví a růstu firmy. Proces hodnocení je komplexní a zohledňuje kromě ekonomických dat také osobnost soutěžícího a jeho podnikatelský příběh. Porotci se mimo jiné zaměřují i na podnikatelského ducha nominovaného, jeho čestnost
a poctivost či mimopodnikatelské aktivity ve společnosti nebo regionu.

Letošní novinkou je Cena České televize – Podnikatelský přínos kultuře a umění.

Do soutěže EY Podnikatel roku České republiky může být nominován podnikatel – fyzická osoba, vlastník nebo spoluvlastník obchodní společnosti, který má rozhodující vliv na její řízení a který aktivně působí v jejím vedení. Daná společnost musí existovat nejméně dva roky (musí být schopna předložit dvě úplné účetní závěrky) a mít alespoň osm stálých zaměstnanců zaměstnaných na hlavní pracovní poměr. Nominovat nebo poslat tip na podnikatele do soutěže může kdokoliv, tedy třeba také jeho kolega, zákazník, zaměstnanec nebo příbuzný.

Nejlepší podnikatel České republiky bude reprezentovat naši zemi na celosvětovém finále soutěže 8. – 11. června 2017 v Monaku a bojovat o titul EY Světový podnikatel roku.

Do kategorie EY Technologický podnikatel roku může být zařazen jakýkoliv účastník soutěže, jehož společnost technologie vytváří nebo inovativním způsobem využívá. Přihlášky do této kategorie posuzuje odborná porota, která přihlíží k tomu, zda jsou moderní technologie úspěšně integrovány do firemních procesů, zda významnou měrou ovlivňují ekonomickou úspěšnost společnosti a zda má společnost dlouhodobou strategii využívání moderních technologií.

Do kategorie EY Začínající podnikatel roku 2016 se může přihlásit podnikatel, který k 31. 12. 2016 nedosáhl věku 30 let nebo jehož celková doba podnikatelské činnosti nepřesahuje 5 let (tedy s podnikáním začal po 1. 1. 2011). Podnikatel musí splňovat kvalifikační kritéria soutěže EY Podnikatel roku s tím, že podmínka počtu zaměstnanců se na tuto kategorii nevztahuje.

Ocenění EY Společensky prospěšný podnikatel roku (dříve Sociálně prospěšný podnikatel roku) uděluje speciální porota od roku 2006. Vybírá z podnikatelů, kteří v praxi aplikují zásady podnikání tak, aby dosáhli řešení společenských problémů. Podnikání společensky prospěšných podnikatelů je o zavádění praktických, inovativních přístupů zaměřených na podstatné záležitosti, které často zůstávají na okraji zájmu společnosti. Toto podnikání není synonymem pro charitu nebo filantropii a mělo by poskytovat praktickou a životaschopnou alternativu k čistě charitativní či státní politice v dané oblasti.

Letos poprvé byla udělena Cena České televize – Podnikatelský přínos kultuře a umění. Do soutěže o Cenu České televize za podnikatelský přínos kultuře a umění může být zařazen jakýkoliv účastník soutěže, který podporuje finančně či materiálně projekty, jež jsou součástí českého kulturního dění, např. hudební festivaly, filmové projekty, divadla, výstavní činnost atp. Podpora kulturního dění není předmětem podnikatelské činnosti podnikatele
a podpora kultury není realizována za účelem dosažení zisku.

Hlavní spoluorganizátor soutěže, mediální skupina MAFRA, vyhlašuje od roku 2011 čtenářskou anketu o „ Nejlepší podnikatelský příběh“. Redakce MF DNES vybere z účastníků soutěže EY Podnikatel roku osm finalistů, jejichž profily publikuje. Čtenáři iDNES.cz a MF DNES pak svými hlasy zvolí nejlepší podnikatelský příběh uplynulého roku.

_____________________________________________________________

Twitter: @EY_CeskaRep
LinkedIn: EY
YouTube kanál: EY Česká republika
Facebook: EY Careers Czech
Instagram: eyceskarepublika

Složení poroty soutěže EY Podnikatel roku 2016

Hlavní porota soutěže EY Podnikatel roku 2016 České republiky vybírá celorepublikového vítěze soutěže, krajské vítěze a EY Začínajícího podnikatele roku:

  • Zdeněk Pelc, předseda poroty, GZ Media, EY Podnikatel roku 2015
  • František Piškanin, HOPI, Podnikatel roku 2012
  • Eduard Kučera, AVAST Software, Podnikatel roku 2009
  • Vladimír Kovář, Unicorn, Podnikatel roku 2008
  • Pavel Juříček, BRANO GROUP, Podnikatel roku 2006
  • Zbyněk Frolík, LINET, Podnikatel roku 2003
  • Petr Šmída, investor, ENERN
  • Tomáš Ventura, zástupce šéfredaktora, iDNES.cz
  • Petr Šimůnek, šéfredaktor Forbes
  • Michal Půr, novinář

Porota kategorie EY Technologický podnikatel roku 2016

  • Jaroslav Klíma, předseda poroty, TESCAN ORSAY HOLDING, Technologický podnikatel roku 2011
  • Vladimír Velebný, holding CONTIPRO, EY Technologický podnikatel roku 2014
  • Karel Volenec, ELLA-CS, Technologický podnikatel roku 2012
  • Václav Muchna, Y Soft Corporation, Technologický podnikatel roku 2010
  • Josef Suska, HOKAMI CZ, Technologický podnikatel roku 2007
  • Pavel Baudiš, AVAST Software

Porota kategorie EY Společensky prospěšný podnikatel roku 2016

  • Tereza Jurečková, Pragulic – Poznej Prahu jinak!, EY Společensky prospěšná podnikatelka roku 2014
  • Jan Školník, Agentura pro rozvoj Broumovska, EY Společensky prospěšný podnikatel roku 2013
  • Drahoslava Kabátová, Letohrádek Vendula, Společensky prospěšná podnikatelka roku 2008
  • Monika Mudranincová, novinářka, šéfredaktorka magazínu Marianne
  • Jiří Bárta, NADACE VIA

Porota Ceny České televize – Podnikatelský přínos kultuře a umění

  • Petr Dvořák, generální ředitel České televize
  • Aleš Najbrt, kreativní ředitel Studia Najbrt
  • Daniel Bárta, zpěvák, textař a fotograf
  • Jan Školník, majitel HOBRA-Školník, zakladatel Agentury pro rozvoj Broumovska a EY Společensky prospěšný podnikatel roku 2013
Podnikatelem roku 2016 se stal Petr Chmela, spolumajitel společnosti Tescoma
3 (5) 100% Celkem hodnocení

KOMENTÁŘE

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.